dissabte, 13 d’agost del 2011

De Gallup a Flasgstaff - 13 d'agost de 2011

El cotxe ha decidit alertar-nos i ens comunica que li hem de canviar l'oli si volem continuar amb ell. Després de trucar a "Dollar", la companyia que ens ha llogat el cotxe, ens dirigim a un "Walmart" on ens canviaran l'oli. Però és clar, el temps d'espera és de dues hores així que fem unes compres al supermercat i així fem temps.
El canvi d'oli ens ha costat 33$ que ens seran retornats que deixem el cotxe a San Francisco.

Després d'això hem estat passejant pel Downtown de Gallup i hem acabat en un Bar autòcton molt però que molt especial. A l'entrar ens han col·locat una polsera. A l'interior no hi havia cap turista, només gent local amb un excés d'alcohol important. Un paio s'ha assegut a la nostra taula i ens ha donat conversa (la pallisa) fins que hem decidit aixecar-nos i anar a buscar una nova ubicació. Les fotografies i els vídeos a l'interior del local estan prohibits. A priori no es comet cap il·legalitat a l'interior: taules de billar, taules on veure cervesa, taules on passar l'estona. Tot i això, no hi ha record fotogràfic de l'interior.

El Downtown del Gallup està a la mateixa carretera de la Ruta 66. Passejant per la zona ens trobem amb una cerimònia india similar a les vistes el dia anterior al Pow Wow.
Seguint el carrer principal de Gallup podem trobar el "Museum Historic", a la 301 de la 66 scenic road.
També en aquest carrer podeu trobar botigues de roba, aprofitar per vestir-se com un autèntic indi o com un cowboy, amb pistola inclosa. No són souvenirs ni disfresses. És la roba que duen habitualment en aquella regió. Per cert, si voleu fer fotos o enregistrar a la filadora cal pagar un propina.

I seguint per aquest carrer podeu entrar a esmorzar, dinar o sopar al "eagle Coffe 66". Un altre local ambientat amb motius de la ruta.
Sortim de Gallup camí a Flagstaff. Per la 66 i enllaçant amb un tram de la 118Hwy passem per l'Indian Village, tot just després de "Manuelito". Són més botigues indies amb souvenirs de tota mena.
Ja a l'estat d'Arizona parem a Holbrook i dinem al "Maestas Bar", recomanat a la guia. 16'24$, Hamburguer amb patates, Sandwich amb amanida, aigua i cola.
A la cantonada del davant hi ha una esplanada, amb botiga inclosa, plena de pedres (a la venda) i alguns motius de la ruta. Fem algunes fotos més i seguim.

A la localitat de Wigwam trobem el motel amb habitacions TeePee. Passar la nit costa 58$. Val la pena si us coincideix que heu de parar a dormir per aquesta zona tot i que als voltants no hi ha res a fer.
Davant de cada "habitació" hi ha un cotxe clàssic americà. Només per fer-se la foto, però està curiós.
El primer és el nostre i potser no s'adequa a la resta.
Circulant per la I-40 i sortint per la 233exit s'arriba al Meteor Crater. Situat entre Winslow i TwoGuns.
Entrar costa 15$ i la visita està feta en 30-40'. A l'entrada hi ha un petit museu amb explicacions sobre l'origen del crater i també, com no, una botiga.
A l'exterior, el gran forat provocat per un meteorit que va caure amb la força d'una bomba nuclear.
El tema no té més a no ser que un sigui un apasionat del tema.

Finalment arribem a Flagtaff on ens instal·lem a l'AMERICANA INN 66, per 68$ la nit.